Tisdag, 28 december

Vilken härlig känsla det är att vakna och veta att idag finns inga måsten, utan jag får göra precis vad jag vill! För några år sedan hade en sådan dag stressat mig och jag hade känt att jag var tvungen att åstadkomma tusen saker, städa, tvätta, åka skridskor med barnen, baka och jaa allt. Men nu när barnen är stora och livet börjar på nytt känner jag lugn och harmoni istället, och det är förbaskat skönt :)

Gårdagen tillbringades med dottern på stan. Vi kollade in rean men det var bara ett enda stort kaos, folk var tokiga! Kläder slängdes på golvet och det revs och det slets hej vilt bland galgarna. Vi styrde istället kosan till tygaffären och köpte tyg till en gardin och avslutade med en mysig fikastund i Eskilstunas gamla stad.

När jag var i tonåren fick jag varje jul en almanacka av min mamma. Den var i hård papp och illustrerad med underbara bilder. Jag har för mig att den hette Bias kalender och att den fanns på Åhléns. Undrar om de finns idag, det kanske får bli min uppgift för dagen. Gå till Åhléns och titta efter en underbar liten almanacka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cathawithlove

En blogg om handarbete och lite pyssel.

RSS 2.0