Ledigt igen...

Under hösten hade vi en öppet hus kväll på skolan och kan på så sätt vara kompensationslediga i morgon så det blev en kort jobbvecka. Vilket är skönt men samtidigt är det inte många veckor kvar i skolan och det är så mycket jag vill hinna med. Förra våren läste jag en kurs i genrepedagogik som handlar om att utveckla elevernas skrivande, att man lär sig skriva efter tydlga strukturer och använder ett språk som är anpassat för syftet med texten. Och den här terminen är vi några som fördjupar oss ännu mer i metoden och det är så mycket jag vill hinna  arbeta med innan nästa träff. Just nu arbetar vi med texttypen beskrivande rapporter och det är jätteroligt! Jag har stickat lite också, gjort färdigt en sjal,ett par sockor i Dödergökssockutmaning och ett cykelsadelskydd virkat på frihand av restgarner. 
 
 
 
  
 
Melerat garn är Schoppel Wolle och enfärgat är Regia. Avbruten mosstickning på skaften men övergick till slätstickning för jag tyckte de blev lite lösa. Nu blev de perfekta! Det här är 3:e paret i Dödergökssockutmaning. 
 
På tisdagskvällarna är vi några kollegor och vänner som träffas i skolans slöjdsal och pysslar med olika saker, några stickar, en annan syr kläder, eller gardiner, någon pysslar med pärlor och gör fina smycken och jaa det är många olika aktiviteter på gång och kreativiteten är hög. Jag hade plockat i hop lite restgarner och virkade ett sadelskydd till min cykel helt på frihand. Det var riktigt spännande när jag skulle cykla hemåt och se om det passade. Och det gjorde det! 
 
Nu blir det mera sockstickning måste kolla igenom garnförrådet och se vad som går att få ihop. Ha en skön kväll!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cathawithlove

En blogg om handarbete och lite pyssel.

RSS 2.0