Leva efter schema

Mitt arbete är styrt efter schema, hela dagarna är inrutade med tider och ämnen och jag har full koll på vad jag ska göra och jag är väldigt effektiv. Jag får mycket gjort och tar vara på varje minut. Men när arbetsdagen är slut har jag svårt att vara lika effektiv! Det är så mycket jag vill hinna med och göra men jag vet inte vart tiden och strukturen tar vägen! Kanska jag ska fortsätta med schema när jag kommer hem? Låter tråkigt men kanske behövligt för att jag ska inse vad jag gör av min tid. Börjar nog med lista den här helgen...
  • sy upp sonens jeans
  • sy i knappar i min kofta
  • färdigställa en barntröja och ett par sockor
  • tvätta och ta reda på det
  • dammsuga och fixa hemma
  • handla mat inför nästa vecka
  • läsa kurslitteratur
  • rätta elevarbeten
  • gå till biblioteket
  • löprunda/långpromenad
  • neej fy vad trist det här blir! Men det kanske funkar. Om jag får det här gjort under helgen så blir jag imponerad över mig själv!



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cathawithlove

En blogg om handarbete och lite pyssel.

RSS 2.0