Sista sommarlovskvällen 2014

Jaa, i morgon är mitt sommarlov 2014 över och jag ska infinna mig på skolan kl.8:30. Det ska bli kul! Tycker alltid det är spännande med nytt läsår, nya kollegor, nya elever, nya projekt och ny kalender som är full med tomma blad än så länge. Sommaren har varit underbar med resor både längre och kortare, varma och sköna dagar på landet med god mat och dryck, lite löpning och en hel del stickning och ullbroderikurs en hel vecka. Jag är nöjd och utvilad! I dag har jag haft lite svårt att ta mig för att göra något vettigt, lite rastlös, liksom väntar på att morgondagen ska komma. 
Förra veckan besökte jag min finfina kollega C i Sandabadet, Kvicksund. Det är en härlig badplats där C och hennes man driver en liten kiosk sedan 32 år tillbaka. Och juli i år gav försäljningsrekord vilket är lätt att förstå med den värmen. 
 
 
 
Restgarnssockor på gång, Dödergökssockutmaning. Vi ska ju på bröllop på lördag och jag behöver en sjal så jag började men tyckte inte det blev bra, repa upp, gör om och stcka fort som tusan! 
Just nu är det nyheter på tv och det handlar självklart om den stora skogsbranden och jag har svårt att ta in hur stort och omfattande det är. Fast vi bor ganska långt i från, har röklukten varit kännbar både i går och idag. Stor eloge till alla som är med och arbetar med allt som har med branden att göra.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cathawithlove

En blogg om handarbete och lite pyssel.

RSS 2.0