Årets sista bok

Ja då har jag läst färdigt boken Vänninan skriven av Eva Franchell. Den handlar om vänskap, politik och makt och skildrar från insidan flera av nutidens politiska händelser. Franchell arbetade tillsammans med Anna Lindh och blev vittne till den tragiska händelsen på NK 2003. Boken skildrar som sagt en del politiskt uppmärksammade händelser, vilket kan tyckas vara tungt och tråkigt. Men så upplevde jag det inte. Hade inte dessa skildringar funnits med tror jag inte jag hade orkat läsa vidare. För att bara läsa om vänninornas vänskap hade blivit riktigt trist. Samtidigt som dessa händelser var det som påverkar deras vänskap positivt. De blev så att säga varandras bollplank och diskussionsunderlag. Boken är lätt att läsa och gav mig flera ja just så var det, jaa det hade jag glömt bort! Det är så lätt att glömma det som hänt i nutiden.

Det var alltså årets sista bok för min del och den första för 2011 blir Mankells Den orolige mannen, en deckare med Wallander. Spännande...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cathawithlove

En blogg om handarbete och lite pyssel.

RSS 2.0