Home alone

Ja så blev det i kväll, ensam hemma! Då plockade jag fram symaskinen och sydde färdigt gardinen jag påbörjade igår. Jag är riktigt stolt och nöjd. Det är roligt att sykunskaperna finns lagrade och bara att plocka fram när kreativiteten sprudlar. Tack slöjdfröknarna Ann-Marie och Elisabeth för att ni var envisa med att lära mig använda sprätt, strykjärn och symaskin!
Jag kom aldrig till Åhléns men däremot hamnade min mamma på ett Åhléns varuhus och där träffade hon en kusin till mig som vi inte har haft kontakt med på många år. Den lilla flickan har nu blivit en vuxen kvinna och butikschef för ett Åhléns varuhus. Det tycker jag är coolt! Nu är vi vänner på facebook och jag hoppas verkligen att vi kommer att träffas inom en snar framtid. Kusinen har också två rara systrar som hade stor plats i min barndom.
Nu väntar soffan och stickningen!


 
Gardinen i vårt arbetsrum.


Kommentarer
Alicia

Jättefint mamma!

2010-12-28 @ 18:55:40
URL: http://alicialarssoon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cathawithlove

En blogg om handarbete och lite pyssel.

RSS 2.0